تحولات لبنان و فلسطین

بازیگر نقش «آرش» در سریال تلویزیونی «تمام‌رُخ» می‌گوید خیلی از سکانس‌های مربوط به خودم را که در مقر اتفاق می‌افتاد بین دیگر بازیگرها تقسیم می‌کردم و به بیشتر این سکانس‌ها عمدا ورود و بازی نکردم.

بازیگر «تمام‌رُخ»: خیلی از سکانس‌هایم را عمدا بین دیگر بازیگران تقسیم می‌کردم

به گزارش قدس آنلاین، مهران مرادی که در مجموعه تلویزیونی تمام‌رُخ همزمان بازیگردانی پروژه را هم بر عهده داشت، در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا اظهار داشت: از آنجایی که همزمان در سریال طلاق ابوالقاسم طالبی هم بازی داشتم و راکوردی بودم این راکورد اجازه نمی‌داد که در تمام‌رُخ خیلی روی بازی کاری کنم.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه دومین پروژه امنیتی بود که پس از فیلم سینمایی سیب ترش در آن ایفای نقش داشتم و بازخوردی که گرفتم بازخورد بدی نبود.

مدرس دانشگاه در بازیگری و کارگردانی سینما همچنین گفت به یک سری تکنیک‌ها در بازیگری قائلم و تصورم این است «تکنیک‌هایی که در ناخودآگاه شکل می‌گیرد باید هنگام بازی اتفاق بیفتد».

وی افزود: این کار بعضی مواقع با نمود بیشتری همراه بود و گاهی هم اینگونه نبود، اما به عنوان بازیگردان در کنار بازیگری در تمام‌رُخ تمام تلاشم را به کار گرفتم تا از ظرفیت بازیگرها استفاده کنم تا ایفای نقش آنها تا فشار در چگونگی ایفای نقش منجر به ادا و بازی نشود، به ویژه در خصوص کسانی که تجربه کمتری داشتند.

مرادی می‌گوید با بازیگرهایی هم که سابقه بازی داشته و مسلط و آشنا به بازی بودند به لحاظ علمی و آکادمیک در خصوص نقش‌ها گپ می‌زدم.

بهترین نقشی که در این پروژه داشتم بازیگردانی‌ام بود

وی گفت: بهترین نقشی که در این پروژه داشتم بازیگردانی‌ام بود. برای نقشی هم که بازی کردم از یک سو اصرار داشتم که آن را یک بازیگر بازی کند اما از طرفی چون نقش مستمر و ادامه‌داری نبود و یا حضور خیلی صددرصدی در پروژه نداشت کمتر بازیگری حاضر به گرفتن آن بود.

آرش آصفی بهترین گزینه برای ایفای نقش آرش بود

بازیگر نقش آرش در مجموعه تلویزیونی «تمام‌رُخ» می‌گوید: ایفای این نقش را دوست نداشتم و به نظرم بهترین گزینه برای گرفتن این نقش آرش آصفی بود. اگر هم نقشی را دوست داشتم که بازی کنم نقشی بود که علیرام نورایی آن را بازی کرد ولی با این وجود از ارزش‌های آن نقش کم نشد چرا که نورایی آن را گرفت.

وی یادآوری کرد: در این داستان بحث ازدواج نقش آرش هم مطرح و مرتبط با داستان بود که مسیر آن تغییر کرد و سکانس‌های مربوط به آن هم حذف شد.

مرادی همچنین درباره این اعتقاد برخی مخاطبان که می‌گویند بازیگر اوکراینی «تمام‌رُخ» بازی تصنعی داشت، گفت: از این حس بدم نمی‌آمد و دوست داشتم چنین اتفاقی بیفتد. سوتلانا سوپیلنیاک ایرانی نیست و باید دیالوگ‌ها را حفظ کند و گاهی اوقات در سکانس‌ها خیلی پردیالوگ بود وگرنه او فردی به شدت باهوش است که توانست به چندین زبان در این پروژه بازی کند و این‌که در برخی سکانس ها مساله ایجاد می‌شد به این دلیل است که او به زبان‌های دیگر غیر از زبان مادری‌اش بویژه فارسی تسلط کافی نداشت.

مرادی در عین حال توضیح داد: وقتی راجع به کاراکتر حرف می‌زنیم راجع به تحلیل آن صحبت می‌کنیم. در این جا بریژیت دختری است با گذشته بد که مهر و محبتی ندیده و پیشینه رفتاری و بانک عاطفی درستی ندارد بنابراین این کاراکتر نمی‌تواند نسبت به پیرامون خود واکنش جذابی هم داشته باشد.

مرادی بازی سوتلانا سوپیلنیاک بازیگر نقش بریژیت در تمام‌رُخ را با بازی بازیگر فیلم سینمایی ویپلش ساخته دیمین شزل مقایسه کرد و گفت: در این فیلم، اندرو نیمن با بازی مایلز تلر بانک عاطفی خوبی ندارد، خانواده از او حمایتی نمی‌کند، از وجود مادر محروم بوده و پدرش نیز لب و دهنی بیش نیست. بنابراین در طول فیلم می‌بینیم که این فرد واکنش درستی نسبت به پیرامون خود ندارد و پرخاشگری می‌کند.

مرادی گفت: من وقتی از یک بازیگر بازی می‌خواهم از کاراکتر نقش انتظار بازی خوب دارم نه از سوتلانا سوپیلنیاک یا هر بازیگر دیگری و نسبت به کاراکتر فکر می‌کنم و بازی را از جان کاراکتر بیرون می‌کشم لذا به بازی این بازیگر اوکراینی ایرادی وارد نیست، اما این که چقدر توانسته نقش خود را ایفا کند به فرهنگ او بازمی‌گردد چرا که فرهنگ متفاوتی از ما دارد و «صورت یخی او سنخیت با داستان دارد.»

وی درباره بازیگردانی این نکته را هم اضافه کرد که وقتی بازیگردانی یک پروژه سینمایی را انجام می‌دهی تکلیف تو مشخص است اما وقتی پروژه سریالی باشد هماهنگی بازی از هنروری که کف راهروهای بیمارستان را جارو می‌کشد تا آخرین نفری که جلوی دوربین می‌رود با توست و تمام این‌ها باید هارمونی داشته باشند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.